כאן נרשמים לניוזלטר של הבלוג "זיקוקי למידה"!

הצטרפו לניוזלטר וקבלו תוכן פרקטי על למידה ושיווק הלמידה בארגון.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ "משווקים למידה"

תכנים קצרצרים ופרקטיים שיעזרו לכם לשווק ולקדם את הלמידה גם בתקופה הזו, וגם עדכונים על הדרכות ללא תשלום והטבות מעת לעת.

רוצים פגישה איתי במתנה?
אני מלווה אנשי וצוותי למידה בארגונים לבניית תהליכי למידה אפקטיביים ועדכניים באמצעות תוכניות יעוץ, ליווי והכשרה. 
אשמח להיפגש לחצי שעה מרוכזת באונליין כדי לברר ביחד לאן תרצו להגיע ואיך אוכל לעזור לכם להגיע לשם.
כתבו לי כאן, מבטיחה לחזור בהקדם. 

הקוסמים של עולם המצגות חושפים: אלו הסודות שלנו למצגת מושלמת

זמן קריאה: 6 דקות

הם נושמים מצגות כל היום. פאוור פוינט הוא החבר הכי טוב שלהם. והם הגיעו במיוחד להתארח בבלוג. שאלתי אותם על המצגת שזכורה להם במיוחד, הטעויות שכולנו עושים בעיצוב מצגות, הטיפים הכי שווים שלהם, וגם- איזה פיצ'ר ב-Power Point הכי מסמל אותם.

פרויקט מיוחד עם שלושת הקוסמים של עולם המצגות. 

מעיין

מעין ברג׳יק, MOOSH

אשת תוכן וקריאייטיב, מעצבת מצגות וסטוריטלרית בנפשי. מאמינה שסיפור מדויק נותן לכל רעיון או מסר כנפיים. בין היתר, מציירת עם צורות בפאוור פוינט להנאתי 🙂
בעלים של המותג MOOSH והבלוג #אתבסדר
העמוד של MOOSH    |  האינסטה של MOOSH  
העמוד של #אתבסדר  |  הבלוג #אתבסדר

אדי

אדי לבנטמן, GOODPOINT

מרצה ויועץ בינלאומי לשיווק דיגיטלי, מיתוג ו-Storytelling.
מעצב מצגות עם ניסיון של מעל 16 שנה ומעל 25,000 בוגרי קורסים בארץ ובעולם.
משמש כיום כמנכ"ל קבוצת Goodpoint , שבין לקוחותיה נמנים המותגים המובילים בישראל וחברות וברשימת Fortune 500.
אתר אינטרנט    |    ערוץ יוטיוב

שירלי אמרלנד, PRESENT STATION

עוסקת בהעברת מסרים למעלה מעשרים שנה. מעבירה סדנאות בחברות ובארגונים, ומשנה לאנשים את התפיסה לגבי פרזנטציות: הם לומדים איך לעבוד נכון כדי לקבל תוצאות מעולות ולחסוך הרבה זמן עבודה יקר. בנוסף מלמדת בשנקר הנדסאים, במרכז האקדמי רופין, בג'ון ברייס ובג'ולט.
קהילת "Now You Are Talking" בפייסבוק    |    ערוץ יוטיוב

איזו מצגת זכורה לך במיוחד?

מעין: אני חייבת להודות שאני גאה בכל מצגת שיוצאת ממני הלאה אל העולם, אבל המצגת שלנצח נצחים תיחקק לי בזיכרון היא דווקא המצגת "המקצועית" הראשונה שיצרתי אי פעם. בעיקר – כי הייתה מחרידה.
קבלו וידוי:
זה היה לפני 9 שנים, התראיינתי למשרד קריאייטיב במשרד הפקות גדול ושלחו אותי הבייתה עם בריף לפיצוח לאירוע של חברת נסיעות בקונספט של אפריקה (מה קוראים אותו קופיטסט).
הכנתי מצגת שכללה ליטרלי כל טעות אפשרית – כל השקופיות היו עם רקע גריידיאנט אדום-כתום-צהוב, הפונט היה דויד בשחור (תודה צה"ל), עומס פסיכי של בולטים, תמונות בגודל בול בפינה (כי לא היה מקום מרוב טקסט), כל השקופיות האחרונות היו סוג של סרטון תמונות הזוי של בעלי חיים שלקחתי מגוגל ואולי הכי מביך – אדושם אני לא מאמינה שאני מעלה את זה על הכתב – פתחתי את המצגת עם סאונד של שאגת אריות וכתבתי בגוף המייל- מומלץ לצפות עם רמקולים! אין לי מושג איך ולמה, אבל התקבלתי.
עד היום, זו תזכורת לעצמי ולאחרותים שאפשר לעשות קסמים בפאוור פוינט, שלא צריך להיות מעצבי ומעצבות-על, ודווקא היצמדות לכללי עיצוב מאוד פשוטים עושה את כל ההבדל.

אדי: אחת המצגות הזכורות שלי, היא מהאחרונות שעיצבתי. מדובר בסטארטאפ מתחום הרפואה, שמספק מעטפת שירותים מקיפה לרופאים. האתגר הגדול במצגת היה לספר סיפור מספיק טוב שיגרום לרופאים לבחור בחברה, כאשר בשוק יש הרבה שירותים מקבילים (אומנם חלקיים אבל זולים יותר), ובמקביל להצליח להתעלות מעל הסקפטיות והקיבעון שפעמים רבות מאפיינים את הרופאים.
כדי לספר את הסיפור, נדרשנו למצוא מטאפורה או זווית מעניינת שזיהינו לאחר ניתוח של תחומי העניין של הרופאים, שכללו בין היתר טיסות לחו"ל.
מכאן עלה הרעיון להציג את הסיפור כהשוואה בין מחלקת תיירים שבה הרופא נמצא כרגע – למחלקה הראשונה שבה הוא יכול להיות.
המטאפורה אפשרה לשקף את הבעיות מבלי ליצור אנטגוניזם וגם את הפתרון על כל תועלותיו בצורה זכירה שפונה ברמה זו או אחרת גם לאגו (תמיד משכנע).

שירלי: זכורה לי דווקא מצגת קטנה מעולם הפארמה. היה מדובר באירוע שבו כל מחלקה היתה צריכה להציג את ההישגים שלה. הסתבר, שאותה מחלקה רצתה לספר שבשונה ממחלקות אחרות, הם חווים המון אתגרים מול המתחרים, יש מאבק על משאבים וזה "סוג של ג'ונגל שם בחוץ".
הציטוט הזה שינה את כל סיפור המצגת: הכנסנו את הקהל לתוך ג'ונגל וזה היה יוצא דופן לחלוטין! הצלחנו לספר את הסיפור דרך עולם אחר אך מרתק ומפתיע, וזה לגמרי העביר את המסר שרצינו וריתק את הקהל.

דימוי גלידה
מטאפורה או דימוי מעולם אחר יגרמו למצגת להיחרט בזיכרון! קרדיט לתמונה: שירלי אמרלנד

מהי הטעות הכי שכיחה שאנחנו עושים בעיצוב מצגות?

שירלי: אני חושבת שאנשים מסתכלים על שקפים יפים כאינדיקציה לאיכות המצגת, וזה גורם להם להשקיע שעות בעיצוב השקפים. זה בזבוז אטומי של זמן כי לרוב הם עושים זאת בלי להבין מה השורה התחתונה של כל המצגת שלהם, או במילים אחרות איך הם רוצים להוציא את הקהל מהחדר. אני קוראת לזה "התובנה" שלהם לקהל.
איך נמנעים מזה? פשוט שואלים את השאלה הזו דבר ראשון. וכדי לענות עליה כמו שצריך, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו קודם מה הקהל שלנו יודע על הנושא ועלינו, ממה הוא חושש, למה הוא מצפה. כך נוכל לבנות לו מסלול ברור שיוביל אותו לתובנה שהגדרנו עבורו.

אדי: אחת הטעויות השכיחות בעיני בעיצוב מצגות קשורה בחוסר האיזון של השקפים. חוסר איזון מתבטא בשתי זוויות עיקריות:
ראשית – מצגות שכוללות שקפים עמוסי אינפורמציה לעומת שקפים לא עמוסים. זאת גישה בעייתית כי המוח צריך "לאפס את עצמו" בכל שקופית ולהפעיל כמות משאבים מנטלית שונה. באופן כללי נרצה תמיד שהמוח של האנשים יעבוד כמה שפחות, ולכן נדרשת עקביות בכמות התוכן המופיע בכל שקופית.  רצוי לפרק את המסר ליותר שקפים ולתת קצת בכל פעם בצורה עקבית.
שנית – כל שקופית נראית אחרת ויזואלית. משלבת פונטים שונים, תמונות בעיצוב או בסגנון שונה, אייקונים לא מאותו סגנון וצבעים שונים. אומנם כל שקופית יכולה להיות מסוגננת טיפה שונה, אבל צריך להיות ביניהן קשר רעיוני ועקביות כלשהי.
לפני תחילת תהליך העיצוב מומלץ לתכנן את הנראות הכללית של המצגת על כל מרכיביה הוויזואליים.

שפה ויזואלית אחידה לאורך כל המצגת יוצרת תחושה של עקביות. קרדיט לתמונה: אדי לבנטמן

♥ הטיפ שלי:
כדי לוודא מראש שהמצגת תעוצב בשפה ויזואלית אחידה, וכדי לא "לשבור ת'ראש" בכל פעם מחדש, כדאי לייצר סטנדרט לעיצוב, שיכלול בין היתר את הצבעים והפונטים לשימוש בכל התוצרים שלכם. 

מעין: וואו יש לא מעט טעויות, אבל אני חושבת שהדבר הכי בסיסי וקל לשינוי הוא שימוש בפונטים מיושנים, ע"ע  David, Ariel, Tahoma, ואולי הנלוז מכולם – Gutman על שלל שלוחותיו.
פונטים הם אולי הכלי הכי פחות מדובר מבין חבריהם לארסנל העברת מידע (מילים, תמונות, צבע, עימוד), אבל הם לא פחות משמעותיים. הם עוזרים לנו להבין טוב יותר את התוכן ואת המסר שעומד מאחוריו. הם מעוררים רגשות, מחשבות, זיכרונות, הקשרים, ומתווכים לנו את הסיפור.
אז אני קוראת לכל מי שמעצב.ת מצגות – אנא, במטוטא, תורידו פונטים ותתקינו במחשב – זה לוקח מקסימום 4 דקות.
החינמיים המומלצים שלי – Assistant, Heebo, Open Sans, Secular One. 

Previous slide
Next slide

לפונטים יש משמעות יותר ממה שאנחנו חושבים. קרדיט לתמונות: מעיין ברג'יק

♥ הטיפ שלי – מאגרי פונטים חינמיים:

הנה כמה מאגרים שבהם תמצאו פונטים חינמיים יפים:

ובפוסט הזה תמצאו כלי עיצוב נוספים (מאגרי תמונות חינמיים, כלי עריכה ועוד)

יש לך טריק שומט לסתות?

מעין: בהמשך ישיר לתשובה הקודמת, שלא תחשבו שאני שולחת אתכם עכשיו לשבת שקופית שקופית ולהחליף פונטים. השתגעתם? למי יש זמן לזה?!?
קבלו טריק מנצנץ במיוחד – החלפת כלללללל הפונטים במצגת בבת אחת!

  1. פתחו את המצגת
  2. בלשונית הבית חפשו משמאל כפתור "החלפה" 
  3. קליק ואז "החלפת גופנים"
  4. בחלונית שתפתח, ב"החלף:" סמנו את הפונט הקיים במצגת
  5. "ב:" סמנו את הפונט הרצוי (החדש דנדש שהורדתם חיני חינם!)
  6. קליק "החלף" ותראו את הקסם קורה בלייב!
החלפת גופנים

שימו לב:
*ייתכנו תיבות טקסט שתצטרכו לסדר ידנית.
*לא עובד עם פונט נרקיס וספוילר- אין לי מושג למה, נסתרות הן דרכי הפאוור פוינט.

אדי: הטיפ שלי לעולם המצגות לקוח מעולם עיצוב הפרינט וקשור בקונספט שנקרא: grid systems – מערכת מדידות (או דרך לעימוד). מעצב גרפי משתמש בשיטה זו כדי למקם, ליישר ולבחור גודל של אובייקטים על עמוד.
במילים פשוטות מדובר בשימוש בקווי רשת ויישור שמחלקים את העמוד לסקשנים, ומאפשרים על ידי מיקום האובייקטים בתוכם לשמור על איזון ויזואלי.
בקישור הזה תוכלו למצוא מדריך לשימוש בקווי רשת ויישור של PowerPoint.

גריד מצגת
דוגמה: גריד של 12X4 שמחלק את העמוד ל -12 ריבועים ו-4 שורות

שירלי: הכי פשוט בעולם: שקף כהה, שורת טקסט אחת קצרה ובהירה במרכז השקף, וכל זה בשילוב דיבור איטי.
וואלה! יצרתם אמירה ודרמה בשניה אחת, בלי מאמץ ובלי לבזבז זמן על חיפוש תמונות וכאלה.

לסיום, אם היית פיצ'ר בפאוור פוינט - מה היית?

אדי: הייתי כפתור "מזג צורות". מדובר בפונקציה הכי וורסטילית במערכת, כי היא מאפשרת ליצור אובייקטים חדשים, יפים וחדשניים על ידי שילוב של צורות קיימות או שילוב של צורות עם תמונות.

מעין: ככל הנראה הייתי "מעבר שינוי צורה" (Morph transition).
מורף מאפשר לנו לשלב במצגת מעברים יצירתיים בין שקופיות, והופך את אופן הצגת התוכן שלנו במצגת לדינמי, מעניין ויצירתי יותר.
המעבר הוא הנפשת תנועה חלקה ומלאה של שינוי אלמנטים בין שתי שקופיות, כגון טקסטים, צורות, תמונות, סמארט-ארט, וורד ארט (לא כולל גרפים ותרשימים).
אומנם פסח כבר מאחורינו, אבל הנה 3 דברים שווים לעשות עם מורף.
שלא תגידו שלא הזהרתי – זה ממכר!

שירלי: הייתי פיצ'ר שעוזר לאלתר. נראה לי סופר-חשוב בכל פרזנטציה ורובנו נלחצים מזה. אם היה פיצ'ר כזה, שבשעת משבר במהלך פרזנטציה, פשוט לוחצים עליו והוא נותן לך את הפתרון האידאלי לסיטואציה הנוכחית, זה בדיוק הפיצ'ר שהייתי רוצה להיות 😊

תודה למעין, לאדי ולשירלי!

רוצים לדעת עוד? תעקבו אחרי שלושת המופלאים האלה,
ויאללה, בואו נעשה מצגות משוגעות!

שתפו את הפוסט:

השמיים שלכם זקוקים לזיקוקים?

הצטרפו לבלוג וקבלו מידע עדכני,
טיפים מקוריים וכלים פרקטיים שישדרגו את תהליכי הלמידה שלכם בכל מסגרת משאבים.

אשלח לך עדכון על פוסטים חדשים פעמיים בחודש לכל היותר.
לעולם לא אעביר את המייל שלך לאחרים.
אפשר לצאת מהרשימה בכל זמן בלחיצת כפתור.

מי אני?

היי, שמי שירי דייטש.
למעלה מ-20 שנה אני עוזרת לאנשי וצוותי למידה בארגונים לבנות תהליכי למידה אפקטיביים ולהעצים את האימפקט של יחידת הלמידה בארגון. אני עושה זאת באמצעות תוכניות ייחודיות של יעוץ, ליווי והכשרה בגישה פרקטית, מותאמת-אישית ויסודית, שמביאות לעצמאות ולהצלחה לאורך זמן.

ההתמחות שלי היא שילוב עולם הלמידה הארגונית עם עולמות השיווק כדי להעלות את המודעות והמעורבות של עובדים בלמידה ולהטמיע תרבות למידה בארגון.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

דילוג לתוכן